Persbericht : TECTUM Achel haalt met Rik Van Solkema de topscorer uit de Nederlandse competitie binnen!

Met de komst van Rik Van Solkema begint de selectie van Tectum Achel voor komend seizoen stilaan vorm te krijgen. Van Solkema komt over van Dynamo Apeldoorn en was afgelopen seizoen topscorer in de Nederlandse Eredivisie. Rik mocht tevens al proeven van De Lange Mannen (Nederlands nationaal team). Eind december gooide een vervelende enkelblessure even roet in het eten, maar nu is hij terug topfit! Van Solkema is een 20-jarige opposite (2,02m) en ziet de Belgische competitie als een mooie opstap naar een verdere carrière. Zijn vader Arno (ooit nog Noliko Maaseik en tevens met coach Jan Meertens gewerkt) en neef Gijs (setter nationaal team Nederland) gingen hem al voor.

Rik Van Solkema: “Ik heb enorm veel zin in deze nieuwe uitdaging in een geweldige competitie. Ik heb er alle vertrouwen in dat Tectum Achel weer een mooi seizoen gaat neerzetten in de Euromillions Volley League, en ik draag daarin graag mijn steentje bij.”

Samen met Brecht Campforts, die bijtekende bij Tectum, zal hij voor spektakel en punten zorgen bij Tectum. Opposite Brian Schouren verlaat na 5 prachtige seizoenen (3 titels) Achel en kiest voor Liga B team Mortroux.

Voorzitter Joos Gysen is blij met de komst van het gegeerde goudhaantje Van Solkema en dankt deze transfer ook aan de prima connecties en scouting van T1 Jan Meertens in het volleywereldje.

Voor meer info:

Voorzitter Joos Gysen : 0486 79 81 13